Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Logopédia - diszlexia képes leírás - Logopédia.tlap.hu
részletek »

Logopédia - diszlexia - Logopédia.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: logopedia.tlap.hu » Logopédia - diszlexia
Keresés
Találatok száma - 9 db
A Diszlexia

A Diszlexia

A diszlexia a nyelvvel, a beszéddel és az olvasástanulással kapcsolatos részképességzavar. Fő tünete az olvasási képesség elmaradottsága az életkor, iskolázottság és intelligencia alapján elvárható szinttől. Problémát okozhat a betűk, szavak, és számok felismerése, leírása, a leírt betűket felcserélhetik, vagy ellenkező irányban olvashatják. Az olvasott szöveget nehezen, és hibásan idézik vissza, lényegét nem tudják visszaadni.

A diszlexia tünetei kisiskolás korban

A diszlexia tünetei kisiskolás korban

Az óvodás korban gyakran nincsenek olyan árulkodó jelek, amelyek előre jeleznék az iskolai problémákat. Így aztán a tanévkezdés első heteiben, hónapjaiban szembesül a szülő és a pedagógus a ténnyel: a gyermek lassan halad, teljesítménye változó.

A diszlexiaveszélyeztetettség gyanúja

A diszlexiaveszélyeztetettség gyanúja

A diszlexiaveszélyeztetettség gyanúja 5-6 éves, óvodás gyermekeknél merülhet fel abban az esetben, ha a szülő, az óvónő vagy a logopédus a következő jelenségeket tapasztalja: - úgynevezett "rizikótényezők" (szülési sérülés, idegrendszeri sérülés, mozgásfejlődési zavar) - megkésett beszédfejlődés - nehezen induló nyelvi fejlődés

A pedagógiai szakszolgálatok működésén változtatna a minisztérium

A pedagógiai szakszolgálatok működésén változtatna a minisztérium

Módosítaná a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről szóló kormányrendeletet a szaktárca. A kormany.hu oldalon közzétett javaslatot december 15-éig lehet véleményezni.A 65 oldalas indítványban rögzítik többek között, hogy az állami köznevelési közfeladat ellátása keretében a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ tartja fent megyénként és a fővárosban a pedagógiai szakszolgálati intézményt. A pedagógiai szakszolgálati feladatok országosan egységes szakmai irányítását a miniszter látja el. A miniszter a pedagógiai szakszolgálati feladatok országos szakmai irányítási feladatainak megvalósításába - köznevelési szerződés keretében - felsőoktatási intézményt, felsőoktatási intézmény, egyház és más nem állami, nem önkormányzati fenntartású köznevelési intézményt, társadalmi szervezet vonhat be.

A tanulási zavarok és a diszlexia különböző hazai meghatározásai

A tanulási zavarok és a diszlexia különböző hazai meghatározásai

A ma még zavarnak tartott sajátosságok, a diszlexia, egyéb specifikus tanulási zavarok, hiperaktivitás és figyelemzavar sokak életét keseríti meg. Gyerekeknek, fiataloknak és felnőtteknek, valamint tanároknak, szülőknek is tanácsokat, ismereteket, ötleteket ad az oldal, hogy ezek a neurológiai sajátosságok kevesebb hátrányt és több előnyt jelentsenek. A közreadott ismeretek, írások, tesztek másolhatók, továbbadhatók, de kizárólag a forrás feltüntetésével.

Diszlexiás a gyermeke

Diszlexiás a gyermeke

A diszlexia következtében a gyermek vagy felnőtt olvasási képessége jelentősen elmarad az életkora, iskolázottsága és intelligenciája alapján elvárható szinttől. A diszlexiásoknak problémát okozhat a betűk, szavak, és számok felismerése, leírása, a leírt betűket felcserélhetik, vagy ellenkező irányban olvashatják. A diszlexiások az olvasott szöveget nehezen, és hibásan idézik vissza, lényegét nem tudják visszaadni.

Hogyan lehet gyermeke sikeresebb a tanulásban

Hogyan lehet gyermeke sikeresebb a tanulásban

Az Ön gyermeke is olvasási problémákkal küszködik? Lassan, kínlódva olvas, nehezen érti meg a leírt szöveget? Az egyszerű feladatok megoldása is hosszú időt vesz igénybe? Gyermeke nem buta, sőt, bizonyos területeken kifejezetten tehetséges, mégis csak kudarcok érik az iskolában? Ön is fél attól, hogy gyermeke rossz eredménnyel végzi el az iskolát, és ezért az életben is sikertelen lesz?

Neurofeedback tréning

Neurofeedback tréning

A neurofeedback a legkorszerűbb tréning a tanulási problémák kezelésében. Pozitív változásokat eredményez az agyban - mellékhatások nélkül -, hogy sikeresebben tudjon működni. A módszer az agy képlékenységére épül, mellyel harmonikusabb működését segíthetjük elő. Az agyhullámok harmonizálása után eredményesebb iskolai teljesítmény tapasztalható.

Szinnyai Borbála Képességfejlesztő

Szinnyai Borbála Képességfejlesztő

Horváth-Szinnyai Borbála vagyok, 31 éves.Horváth-Szinnyai Borbála 2006- ban diplomáztam az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar szomatopedagógia és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakán. Egy iskolában tanítok és mozgásfejlesztést végzek tanulásban akadályozott, értelmileg akadályozott, autista és mozgáskorlátozott gyermekekkel. Emellett családi vállalkozásunk révén képességfejlesztő órákat tartok ép értelmű és sérült gyermekeknek egyaránt. Elvégeztem az akkreditált Dyslexia Prevenciós, INPP Mozgásfejlesztő program a késlelt idegrendszeri fejlődésből fakadó tanulási és viselkedési problémák feloldására I. tanfolyamokat, és az Ayres-féle szenzoros integrációs terápiát. Folyamatosan részt veszek szakmai konferenciákon, olvasom a szakirodalmakat, mert fontosnak tartom tudásom bővítését.ére.

Tuti menü